wtorek, 19 czerwca 2018

Torba z deseczkami - część 2

Tacuinum Sanitatis, 1390-1400

Niedawno pisałem o tego rodzaju torbie; powoli dochodzę teraz do końca jej wykonania. 

Torba uszyta została z maszynowo tkanego lnu (worek wojskowy). Jest to po prostu zszyty ze sobą po bokach złożony prostokąt. Wykonałem kilka dziurek i obszyłem je lnianą nicią, aby się nie siepał. Następnie zaszyłem w środku sosnowe (chyba - kupiłem ją w OBI) deseczki z odpowiednimi otworkami i przełożyłem przez nie konopną linkę.

W ikonografii występuje sporo sposobów mocowania i noszenia torby. Niektóre noszone są przez ramie, inne w dłoni. Ja zdecydowałem się na długo konopny sznurek, tak aby można było go przełożyć przez ramię. Często jednak spotyka się torbę z krótkim paskiem do niesienia w dłoni.

Pałac Biskupi Trento,
Włochy, 1397 - 1400
    
Nawiedzenie Najświętszej Maryi Panny, Węgry ok 1455 

Moja torba prezentuje się dosyć ubogo. Jest istotnie większa niż te przedstawione poniżej i ma trochę inne proporcje (tak krawiec kraje, jak mu materiał staje...). Poza tym jednakże niczym nie różni się od tych ze źródeł.

     

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz